Hädelse eller briljant PR-trick?

Har inte hunnit med att gå igenom särskilt många länkar den här veckan. Har över 300 kvar i min rss-läsare och har varit alldeles för upptagen med att sugas in i julkommersen för att hinna läsa ikapp.

Så vi väntar med den. Däremot måste jag dela med mig av den här PR-kampanjen från en kyrka på Nya Zeeland.

Massor har så klart blivit högst upprörda över saken. Själv tycker jag det är intressant att se hur kyrkan motiverar reklamkampanjen:

”Our purpose in putting up this billboard was five-fold:

1.    To invite people to think about the virgin birth and the nature of God.
2.    To say that there was more than one Christian way to think about the
virgin birth and God.  Indeed there are many.
3.    To promote the Progressive view of Jesus having 2 human parents and God
being the power of love in his life.
4.    To ridicule the very literalistic view that God is a male and literally
sired Jesus.
5.    To invite people outside of the church to see a type of Christianity here
at St Matthew’s that they might be able to relate to.”

Vad säger ni?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>