Almedalsveckan kan bli Almedalsveckans bästa varumärke

Så här ser de ut. De små lapparna med nomineringar för årets varumärke. De delas ut överallt på stan nu. Här får man bland annat reda på att Dagens och Frälsningsarméns satsning (g) som i Gud är nominerad. Det känns bra.

Vad som är roligare är att se de andra nomineringarna.

Det är bland andra Karl Rove. En amerikansk valstrateg som var i Visby femton minuter och vände.

Det är också Gröna bilister (vars hemsida är ful och vars varumärke jag inte sett skymten av), Ostindiefararen (vars bedrift slutar vid att lägga till vid hamnen) .

Och Almedalsveckan. Alltså själva arrangemanget.

Känns inte det som något slags antiklimax? Om Årets Varumärke i Almedalen hade blivit (*tatam*) ”Almedalsveckan”?

Jaja. Det blir spännande att se vem som vinner. Imorgon klockan 11 avgörs det.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *