Och nu: Lite reklam

Jag tycker det är kul med reklam. Att se reklam, att tänka hur det påverkar, att försöka nå fram med reklam.

I kristna sammanhang är vi väldigt dåliga på det där. Att göra reklam. Att få fram budskap. Tror ibland att programmet i sig ska vara tillräckligt dragande. Att paketeringen är sekundär. Det är fel, tror jag. För utan paketering är det få som ens kastar en blick på programmet.

Därför blir jag extra glad när jag fick följande annons från min hemförsamling, Frälsningsarmén i Visby. De har en missionsskola och deras duktige marknadssnubbe (som för övrigt gjorde den fina Sweet Sundays en parafras både grafiskt och textmässigt på Cheap Mondays) har gjort nedansteånde fantastiska annons.

Jag älskar när vi går tillbaka och lyfter det där tokigt radikala och låter det möta nutid. Det blir ironiskt på ett allvarligt vis. Tankeväckande och utmanande. Frälsningsarmén har hinkvis med sådant här material, symbolik och rekvesita som är mycket tacksamt att använda.

Och i här har de fått till det riktigt bra. Eller vad tycker ni? (kolla gärna in detaljerna, som texterna på plakaten)

 

 

Har din församling lyckats bra med en annons? Har du tips på andra, Sverigebaserade, annonser, affischer eller sajter som lyckats bra? Tipsa i kommentarsfältet eller maila till emanuel.karlsten@dagen.se

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *