* Branschtidningen Resumé bloggar om att Jesus gör comeback bland de mest trendkänsliga. Man motiverar det med Jonathan Johansson och Underbara Clara.
Underbara Clara svarar med att använda 80-talets Jesus-pin.
* Det här är fullkomligt otroligt: Nyblivna pappan Marcus Birro tog av sin tid för att möta Linda Skugge i en intervju för Aftonbladet. När allt var klart, texten skriven får Skugge och Birro reda på att texten inte är önskvärd. Varför? Chefredaktör Hellin har kommit att ”ogilla Birro som person”.
* Västeråsprästen Per Wilder behövde sistaminuten-inspiration två timmar innan söndagspredikan. Så han mikrobloggade sin predikan i korthet och önskade idéer och önskemål. Och fick svar.
* Via trotank hittar jag den här roliga posten om svårigheten i att vara förälder.
* Veckans nyttigaste länk för oss som arbetar med webb.
* DN.se har släppt sin nya design. Oväntat tidigt. Transparensen i projektet har således inte varit särskilt stor. Saker som ändrats är bland annat att artikelytan har blivit gigantisk (så stor att det blir ett hål till höger om artikeln). Mer kan läsas på DN.se:s utvecklingsblogg. (note to self inför Dagens relansering: Gör inte det här misstaget)
* Förra veckan klagade jag över att man tagit nakenrumpan på löpet ett steg till. Intressant att notera är dock att själva huvudnyheten om nakenrumpan gav både Expressen och Aftonbladet rekord.
* Tycker du det är svårt att förstå allt i Spotify? Mymlan har gjort en guide.
* Via pm hittar jag den roliga sidan Lika som bär.
Piratebay-rättegången har pågått hela veckan, och aldrig har en rättegång varit så social. Här följer några länktips:
* Christian Engström pekar på vad han tror är det stora missförståndet i skivindustrins bild av Pirate bay.
* Prästen David undrar hur det kommer sig att Björn Ulvaeus rycker ut och frågar varför ”pirater” tycker det ska vara så svårt att betala för sig. Björn själv har ju skatteskulder på 85 miljoner.
* Zackrisson på VA.se pekar på det absurda skadeståndskraven. 1300 kr för varje nedladdad skiva. Och argumenterar om varför det är absurt.
* Rick Falkvinge pekar på vilken generationskrock det blivit mellan skivbolagens hierarki och Pirate bays ”den som hinner gör något”-filosfi.
* Och stämmer det här (vilket inte känns helt främmande, ur amatörperspektiv, när man lyssnar på rättegången) så är det helt vansinnigt.