Med bakgrund av posten om nyteknologisk välsignelse har jag tidigare lyft flera goda exempel på kristna sammanhang som lyckas med sina tryckannonser, webbtv-reklam eller intron.
Det är roligt att lyfta goda exempel, och jag fortsätter gärna. Fortsätt maila tips på klipp, annonser, sajter, design eller annat digitalt som visar hur församlingar eller andra kristna sammanhang lyckas.
Det senaste fyndet kommer från Livets ords egna webbtv-sändningar. Jag har tidigare bloggat om hur församlingen verkligen har lyckats förstärka budskap med video och grafik. Och det som följer är, i mina ögon, det bästa de har gjort.
Från Livetsord.se sänder församlingen flera olika egenproducerade program. Främst gudstjänster. Men även några studioproduktioner. Som Ulfekman.nu. Och det är den programvinjetten jag vill belysa.
Vinjetten, som startar strax efter att Ulf Ekman sagt några inledande välkomstord, ger en otrolig tyngd till hela programmet. Kameran sveper över Ekmans presidentliknande skrivbord. Vi följer honom när han förbereder sig, hör på radion hur hans senaste utspel förändrade Sverige, scrollar igenom New York Times, skriver ett mail, antecknar något och avslutar med Bibeln som landar som själva fundamentet över hans arbete.
På litet utrymme och kort tid lyckas man skapa en bild av en framgångsrik man med stor internationell erfarenhet och pondus. Jag tvingas liksom till en stark känsla av respekt, erkänna en ledare med pondus vars åsikter verkar sätta avtryck i vadhelst han gör.
Sekunden senare senare börjar ett halvtimmes studioprogram med Ulf Ekman, och jag kan inte annat än att beundra en vinjett som höjer ett helt program. Kolla själva: