I dag tar Dagen.se:s annonser ett nytt steg. Vi börjar använda utrymmet utanför de 1024 pixlar som rymmer vår sajtbredd. I utrymmet utanför har vi tillåtit en annonsör att göra en vinkelhake.
Vi är knappast unika med lösningen. De flesta stora sajter använder utrymmet utanför den normala sajtbredden, trots att inte alla läsare har så stora skärmar att de kan se den.
Vår annonstestare med vinkelhaken är Impact med Kirk Franklins besök i Globen. Deras annons kommer att synas under tre omgångar den kommande månaden och vi är givetvis nyfikna på era eventuella synpunkter om det här sättet att placera annonser.
För många är och har annonser många gånger varit en lika stor del av en tidnings behållning som artiklarna. Det vill vi, både för er och våra annonsörers skull, att det ska vara på webben också. Det här kan vara ett steg närmare det.
Men räkna med många fler och mer annorlunda steg, framöver.